„Best Stand Design 2016”
na targach Autosport International
w Birmingham



Specjalizująca się w zintegrowanych strategiach marketingowych oraz w organizacji eventów polska firma LoveBrands Relations pokonała ponad 500 wystawców z całego świata, zdobywając główną nagrodę na międzynarodowych targach Autosport International 2016 w Birmingham, za stoisko dla pierwszego, polskiego samochodu wyścigowego Arrinera Hussarya GT. Jury urzekła prostota stoiska utrzymanego w kolorach bieli i czerwieni, z elementami grafitu, subtelnie nawiązującego do patriotycznego charakter projektu. Zachwyt jurorów wzbudziło też umiejętne połączenie nowoczesności, reprezentowanej przez supersamochód stanowiący centralny punkt stoiska, oraz historii Polski, reprezentowanej przez sylwetkę polskiego husarza umieszczoną na przeszklonych elementach. W trakcie 4 dniowych targów nad obsługą stoiska czuwał 25 osobowy zespół.
Event
Autosport International w Birmingham to największe w Europie targi motosportu, które co roku przyciągają ponad 84 000 widzów. Podczas tegorocznej (2016) edycji targów swoją premierę miał pierwszy samochód wyścigowy polskiej konstrukcji – Arrinera Hussarya GT. Tym większą radość Polaków zdobyła informacja, że polskie stoisko zostało uhonorowane przez jury targów nagrodą „Best Stand Design 2016”, pokonując tym samym ponad 500 wystawców, w tym takie marki, jak Pirelli, Williams Martini Racing Martini Racing Team, czy F1 Racing.
Strategia komunikacyjna i relacje z mediami
LoveBrands Realtions odpowiadała za strategię komunikacyjną Arrinery na targach, w tym za pomysł, by wykorzystać jej stoisko do promocji polskiego motosportu. To dlatego obok firmy Arrinera pojawiły się na nim młode gwiazdy polskiego motrosportu: Maciej Dreszer i Gosia Rdest
LoveBrands Relations odpowiadała także za koncepcję stoiska, jego stworzenie i obsługę od strony logistycznej i medialnej. W ramach działań komunikacyjnych (prowadzonych przez agencję po polsku i po angielsku) firma odpowiadała za komunikacje z mediami w Polsce oraz w Wielkiej Brytanii. Choć jest jeszcze za wcześnie na finalne podsumowanie efektów medialnych, już widać, że będą one rewelacyjne. W 2 dniu targów agencji udało się wygenerować kilkadziesiąt publikacji o polskim stoisku w mediach zagranicznych i ponad 100 publikacji w mediach w Polsce, w tym w telewizji oraz w mediach opiniotwórczych – nie tylko motoryzacyjnych. Liczby te stale rosną.
Digital
Agencja LoveBrands Relations odpowiadała także za prowadzenie dynamicznej komunikacji ze społecznością fanów motosportu na FB poprzez dwa kanały: polsko- i angielskojęzyczny. Kanał www.facebook.com/arrinera.automotive, przed targami liczył 39 000 fanów, w 3 dniu targów odnotował wzrost liczby fanów o ok. 4000, a w czwartym dniu przekroczył zasięg 1 miliona użytkowników. Angielskojęzyczny profil www.facebook.com/ArrineraRacing został założony tuż przed targami i cały czas dynamicznie rośnie. Komunikację w digitalu wspierają przeprowadzone przez przedstawicieli LoveBrands Relations wywiady w formie video z odwiedzającymi stoisko Arrinery znanymi kierowcami wyścigowym z Wielkiej Brytanii.
Realizacja tak dużego projektu była dla nas sporym wyzwaniem, jednak fakt, ze klient zaufał nam i powierzył kompleksową obsługę swojego udziału w Targach dało nam szansę na zintegrowanie wszelkich działań komunikacyjnych, co ostatecznie przełożyło się na sukces całego wydarzenia. Ze swojej strony chciałabym podkreślić, że udział w promocji pierwszego, polskiego samochodu wyścigowego w klasie GT, czyli Arrinery Hussarya, to także prawdziwy zaszczyt i przyjemność, zwłaszcza, że autem zachwycali się na targach nie tylko Polacy, ale przede wszystkim profesjonaliści branży motosportu." - powiedziała Joanna Niemiec, wiceprezes i główna strateg LoveBrands Relations.
Nagroda „Best Stand Design 2016” to wspólny sukces Arrinery Hussarya GT oraz agencji LoveBrands Relations i dowód na to, że możliwe jest stworzenie efektywnego teamu składającego się z przedstawicieli klienta i agencji – dodał Piotr Gniadek, wiceprezes spółki Arrinera Automotive S.A.
Projekt po stronie agencji LoveBrands Relations koordynowała Joanna Niemiec, która odpowiadała także za komunikacje z dziennikarzami w Wielkiej Brytanii. Za przygotowanie stoiska i event odpowiedzialny był project manager LoveBrands Relations – Janusz Michalczyk. Za komunikację z dziennikarzami w Polsce odpowiadała Anna Łącka. Za działania digital odpowiadał Jakub Lipczik i Joanna Niemiec.

21.01.2016