Dobry wybór przy sklepowej półce



Już Sokrates głosił że „Człowiek nie żyje, aby jadł, ale je, aby żył”. My dodajemy – zdrowo i długo! A to zależy między innymi od…. decyzji przy półce sklepowej. Głęboko wierzymy, że od nawyków żywieniowych zależy przyszłość i jakość życia, i dlatego razem z Fundacją „Choices International” rozwijamy Program edukacyjno-informacyjny „Wiem, co Wybieram”. To odpowiedź na apel Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) na rosnącą liczbę zachorowań na nadwagę i otyłość. I to nie gdzieś daleko, za Oceanem. Nie. To tu, w Polsce, w 2030 roku co czwarty Polak zachoruje na raka, co piąty będzie chorować na cukrzycę typu 2, a 10 milionów z nas zmagać się będzie z chorobą wieńcową. Stąd Fundacja „Choices International” aktywnie angażuje wiele podmiotów (naukowych, handlowych, instytucjonalnych i administracyjnych) i pomaga konsumentom w codziennych zakupach, poprzez wyróżnianie specjalnym logo „Wiem, co Wybieram” produktów o zawartości tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych typu trans, soli (sodu), cukru, kalorii oraz błonnika, zgodnych z zaleceniami żywieniowymi WHO.
Tyle teoria. A jak to wygląda w praktyce? Edukujemy klientów – angażując niezależnych ekspertów, promujemy zdrowe produkty – wspierając producentów i sieci handlowe, a także - last but not least - inicjujemy dyskusję na ważny społecznie temat – współpracując na szczeblu administracyjnym. To recepta na zbilansowaną strategię komunikacji, niczym na codzienną dietę.