News
"Cóż to takiego wiedza?
Nic innego jak zapisane doświadczenie"
_ Thomas Carlyle _
28 czerwca 2019 roku w Madrycie miała miejsce pierwsza europejska konferencja globalnej sieci 3AW, która posługuje się mottem „Local in the whole world”. Spotkało się na niej 16 przedstawicieli agencji ze starego kontynentu, w tym jedynej agencji z Polski, LoveBrands Relations, oraz dyrektorzy firm komunikacyjnych z Brazylii i Meksyku. Celem było opracowanie wspólnej strategii biznesowej na następne miesiące oraz przedstawienie założeń zaplanowanej, ponadnarodowej akcji CSR.
Utworzona 5 lat temu globalna sieć agencji 3AW składa się z podmiotów, które są w stanie zapewnić na swoich rynkach pełną, zintegrowaną obsługę komunikacyjną.
- Jest wiele historii dotyczących początku sieci 3AW i muszę powiedzieć, że najbardziej interesująca wśród nich jest ta, jak spotkałem moich aktualnych partnerów z Meksyku i Brazylii – wspomina Miguel Ángel Rodríguez Caveda, Global COO i dyrektor sieci 3AW na Europę, Bliski Wschód oraz Indie. – Zostałem po prostu im przedstawiony i kilka tygodni później pracowaliśmy razem obsługując międzynarodowego klienta na 45 rynkach. Przyśpieszenie od zera do setki zajęło nam sekundę. To spotkanie dało mi szanse nie tylko na zdobycie kontaktów biznesowych, ale przede wszystkim na poznanie tych ludzi prywatnie. Uważam ich za moich przyjaciół, część mojej rodziny, tak samo jak w przypadku reszty członków sieci 3AW.
W trakcie jednodniowego spotkania przedstawiciele agencji z europejskich rynków tj. Niemiec, Portugalii, Rumunii, Włoch, Polski, Francji, Belgii, Irlandii, Holandii, Bułgarii i Hiszpanii wymieniali się swoim doświadczeniem, profesjonalnym know-how oraz rozmawiali na temat technik sprzedażowych na poszczególnych rynkach.
- Niezwykle ciekawa, za każdym razem, jest dla mnie międzynarodowa wymiana doświadczeń z innymi agencjami – podkreśla Joanna Niemiec, wiceprezes i główna strateg agencji LoveBrands Relations. – Każda firma w sieci 3AW to niezależny, zintegrowany podmiot o strategicznym podejściu nierzadko zarządzany przez prawdziwych branżowych wizjonerów. W trakcie kongresu, niestety tylko jednodniowego, mieliśmy intensywny czas, który spędziliśmy m.in. na przyjrzeniu się naszym proaktywnym narzędziom komunikacyjnym i sprzedażowym. Dobrze jest usłyszeć, że zgadzamy się, jako członkowie sieci w tak istotnych rzeczach jak relacyjno-strategiczne podejście do komunikacji.
Gościem wydarzenia była również Gema De la Morena, menagerka odpowiadająca za JD Sports, powstałą w latach 80-tych w Wielkiej Brytanii sieć sklepów z odzieżą sportową. Dzieliła się swoimi spostrzeżeniami co do współpracy z agencjami należącymi do 3AW. Podkreślała dobre praktyki i zwracała uwagę na jej zdaniem newralgiczne fazy przetargu oraz możliwości wykorzystania relacji do poprawiania jakości biznesu w branży komunikacyjnej.
Spotkanie odbywało się w NYX Madryt by Leonardo Hotels. Następne będzie miało miejsce na jesień w Brazylii dla agencji z rynków obu Ameryk.