Wspieramy Fundację Powszechnego Czytania - doradztwo komunikacyjne pro bono


LoveBrands Relations wraz z Fundacją będzie upowszechniać czytanie

LoveBrands Relations, agencja strategicznej komunikacji zintegrowanej, będzie do końca roku wspierać pro bono Fundację Powszechnego Czytania. Wspólne działania w szczególności skupią się wokół nagradzanego projektu „Książka na receptę”. Do zadań agencji będzie należało doradztwo komunikacyjne oraz przygotowanie planu i realizacja działań media relations wokół jesiennej wizyty legendarnego Prof. Barrego Zuckermana z USA.

Doradztwo komunikacyjne i działania media relations LBrelations

Fundacja Powszechnego Czytania zajmuje się propagowaniem idei codziennego głośnego czytania dzieciom, a tym samym włączenie rekomendacji codziennej lektury do praktyk profilaktyki rozwojowej wśród całego personelu medycznego otaczającego oczekujących i młodych rodziców.

Jak wynika z licznych badań i opracowań regularne głośne czytania dziecku jest najprostszą oraz najskuteczniejszą z czynności, która może skutecznie wspomóc rozwój psychospołeczny dziecka. Z tego powodu Fundacja Powszechnego Czytania zdecydowała się na rozpoczęcie programu „Książka na receptę. Recepta na sukces”, której celem jest dosłownie zachęcenie do przepisywania przez środowisko lekarskie czytania książek dzieciom analogicznie do leków na receptę.

- Celem projektu jest dotarcie do pediatrów, neonatologów, położnych, pielęgniarek w całej Polsce – podkreśla Maria Deskur, prezeska Fundacji. – Zależy nam, by rekomendowali, a nawet przepisywali rodzicom swoich pacjentów codzienne głośne czytanie od momentu ich urodzenia, jako część profilaktyki zrównoważonego rozwoju. Taka czynność może nie tylko usprawniać u dzieci funkcjonowanie procesów poznawczych, ale również korzystnie wpływa na emocje i zachowanie, stymulując zrównoważony rozwój i ich gotowość szkolną. Za swój najważniejszy cel uważamy dotarcie z ideą czytania do środowisk i rodzin, w których rodzice i dzieci na co dzień nie czytają w ogóle. Głęboko wierzymy, że jeżeli nam się to choć w części uda, to w ciągu najbliższych lat całe społeczeństwo odczuje pozytywne skutki takiego działania.

Założenia realizowanej kampanii

W tym celu Fundacja chciałaby na sam początek, nie tylko dostarczyć każdej przychodni w Polsce plakaty do poczekalni, specjalnie przygotowane bloczki „recepty” rekomendujące czytanie do rozdawania rodzicom czy naklejki do rozdawania dzieciom, ale również odpowiednio przeszkolić personel. Docelowo zależy jej na wprowadzeniu rekomendacji codziennego czytania na stałe do profilaktyki rozwojowej polskiej pediatrii i neonatologii, jak ma to miejsce m.in. w USA.

- Bardzo zaimponował nam odważny, z pozoru szalony pomysł Fundacji, by w Polsce wzorem krajów anglosaskich przekonywać lekarzy, położnych i pielęgniarki do przepisywania głośnej lektury książek jako profilaktyki rozwojowej u dzieci – podkreśla Dorota Bieniek-Kaska, prezeska zarządu LoveBrands Relations. – Jako agencja od prawie 5 lat przeprowadziliśmy i prowadzimy wiele programów edukacyjno-społecznych, w różnych obszarach terapeutycznych z branży farmaceutycznej. Wierzymy, że nasze doświadczenie oraz umiejętności wspomogą Fundację w znalezieniu sojuszników i fundatorów dla tego szczytnego celu. Wszystkich chętnych do zaoferowania pomocy w realizacji celu Fundacji Powszechnego Czytania zachęcamy do kontaktu.

Doradztwo komunikacyjne pro bono

Agencja LoveBrands Relations oprócz prężnej działalności komercyjnej chętnie wspomaga różne organizacje pożytku publicznego na zasadzie pro bono. Do tej pory pod jej opieką oprócz Fundacji Powszechnego Czytania znajduje się Stowarzyszenie Zwierzęta Ludziom.